Регулювання небалансного електромагнітного моменту в системі взаємного навантаження тягових електричних двигунів постійного струму
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2016/105381Ключові слова:
тягові електричні машини, випробування, взаємне навантаження, електромагнітний момент, регулюванняАнотація
Мета. Дані дослідження спрямовані на визначення принципів регулювання небалансного електромагнітного моменту взаємно навантажених електричних машин тягового та моторвагонного рухомого складу магістрального та промислового транспорту. Методика. Об'єктом дослідження є схема стенду взаємної навантаження. Методологічною основою даного дослідження є загальні теоретичні положення і принципи системного підходу теоретичної електротехніки, теорії електричних машин, теоретичної механіки і теорії автоматичного управління. У дослідженні використовуються відомі методи аналізу електромагнітних і електромеханічних процесів в електричних машинах постійного і пульсуючого струму. Результати. Розроблено загальні принципи управління режимами взаємного навантаження тягових електричних машин постійного і пульсуючого струму шляхом регулювання їх небалансного електромагнітного моменту. Розроблено функціональні схеми системи автоматичного регулювання. Розглянуто варіант регулювання небалансного електромагнітного моменту шляхом зміни різниці магнітних потоків взаємно навантажених електромашин. Наукова новизна. Розглянуто принципи регулювання небалансного електромагнітного моменту в системах взаємного навантаження електричних машин постійного і пульсуючого струму. Отримано аналітичні вирази для небалансного електромагнітного моменту взаємно навантажених електричних машин. Сформульовано вимоги до систем автоматичного регулювання стендами взаємного навантаження тягових електромашин постійного і пульсуючого струму. Практична значимість. Використання результатів даних теоретичних досліджень суттєво спростить розробку алгоритмів управління стендами для випробування тягових електричних машин рухомого складу магістрального та промислового транспорту. Впровадження запропонованих принципів взаємної навантаження тягових електромашин дозволить істотно знизити витрати на створення нових і модернізацію існуючих станцій для випробування тягових електромашин.
Посилання
Афанасов, А. М. Системы взаимного нагружения тяговых электрических машин постоянного и пульсирующего тока : монография / А. М. Афанасов. – Д.: Изд-во Маковецкий, 2012. – 248 с.
Афанасов, А. М. Регулирование небалансной электромагнитной мощности в системах взаимного нагружения тяговых электромашин / А. М. Афанасов // Гірнича еле-ктромеханіка та автоматика: науково-техн. зб. – 2011. – Вип. 87. – С. 84–87.
Бочаров, В. И. Магистральные электровозы. Тяговые электрические машины / В. И. Бочаров, Г. В. Василенко, А. Л. Курочка, В. П. Янов. – М.: Энерго-атомиздат, 1992. – 464 с.
ГОСТ 2582-81. Машины электрические вращающиеся тяговые. Общие технические условия. Введ. 1983-01-01. – М.: Изд-во стандартов, 1981. – 34 с.
Жерве, Г. К. Промышленные испытания электрических машин / Г. К. Жерве. – Л. : Энергоатомиздат, 1984. – 408 с.
Захарченко, Д. Д. Тяговые электрические машины / Д. Д. Захарченко, Н. А. Ротанов. – М. : Транспорт, 1991. – 343 с.
Лоза, П. О. Визначення еквівалентного струму навантаження при випробовуванні тягових електродвигунів на нагрівання без вентиляції / П. О. Лоза, Л. В. Дубинець, Д. В. Устименко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна. – 2008. – Вип. 25. – С. 26–29.
Лоза, П. О. Покращення енергетичних властивостей стенда для випробувань колекторних тягових двигунів локомотивів / П. О. Лоза // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна. – 2008. – Вип. 22. – С. 69–71.
Лоза, П. О. Покращення енергетичних та інших показників приймально-здавальних випробувань тягових двигунів електровозів / П. О. Лоза // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна. – Д., 2009. – Вип. 27 – С. 81–83.
Правила ремонту електричних машин електровозів і електропоїздів. ЦТ-0204. К. : Видавничий дім «САМ», 2012. – 286 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).