Дослідження впливу режимів систем зовнішнього електропостачання на ефективність рекуперації енергії електрифікованого транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2016/105493Ключові слова:
електротранспорт, тягове електроспоживання, електричне гальмування, рекуперація, енергозбереженняАнотація
Мета. Експериментальне дослідження впливу режимів систем зовнішнього електропостачання (СЗЕ) на ефективність процесу рекуперації енергії при її поверненні в живлячу енергосистему. Актуальність. Однин з варіантів розв’язання проблеми підвищення ефективності споживання надлишкової енергії рекуперації електрифікованого транспорту базується на її поверненні з систем тягового електропостачання до первинної енергосистеми, що на ділянках постійного струму потребує на тягових підстанціях (ТП) інверторних перетворювачів. Це дозволить значно зменшити кількість зривів рекуперації на рухомому складі за гранично допустимою напругою на струмоприймачі та зменшити енергоємність перевізного процесу. Наукова новизна. Для оцінки ефективності використання надлишкової рекуперативної енергії пропонується враховувати режими напруги первинної мережі у вузлах приєднання системи тягового електропостачання електротранспорту, що є одним з важливих чинників ефективності і власне кажучи самої можливості повернення надлишкової енергії рекуперації до систем зовнішнього електропостачання. Практична значимість. Виконаний аналіз режимів напруги систем зовнішнього електропостачання при споживанні ними надлишкової енергії рекуперації дозволяє розробляти ефективні методи ситуаційного керування обладнанням систем тягового електропостачання з метою раціонального розподілу енергії рекуперації.
Посилання
Щербак, Я. В. Аналіз застосування рекуперативного гальмування на залізницях України / Я. В. Щербак, В. П. Нерубацький // Залізничний транспорт України. – 2011. – № 2. – С. 30–34.
Сергієнко, М. І. Основні напрямки роботи Укрзаліниці з енергозбереження та її результати / М. І. Сергієнко // Локомотив-информ. – 2010. - № 4. – С. 24–26.
Сопов, В. И. Способы повышения эффективности использования энергии электрического торможения подвижного состава [Электронный ресурс] / В. И. Сопов // Онлайн Электрик: Электроэнергетика. Новые технологии, 2012. – Режим доступа: URL:http://www.online-electric.ru /articles.php?id=43.
Гетьман, Г. К. Теория электрической тяги / Г. К. Гетьман. – Д: Изд-во Маковецкий, 2011. – 456 с.
Транспорт электрифицированный с питанием от контактной сети. Ряд напряжений: ГОСТ 6962-75 – [Действует с 1977-01-01] – М.: Изд-во стандартов, 1976. – 3 с.
Напряжение питания тяговых железнодорожных сетей: Стандарт NF EN 50163-1996 – [Действует с 01.11.1996]. МКС 29.280, 1995. – 11 с.
Sychenko, V. G. Improving the quality of voltage in the system of traction power supply of direct current / V. G. Sychenko, D. O. Bosiy, E. M. Kosarev // The archives of transport. – 2015. – Vol. 35, Iss. 3. – PP. 63–70.
Пулін, М. М. Проблеми перемикання тягової підстанції з випростувального режиму в інверторний і навпаки / М. М. Пулін, О. І. Скрипник // Вісник НУ «Львівська політехніка», № 497. – Львів, 2003. – С. 161–165.
Комякова, О. О. Анализ качества электрической энергии, возвращаемой инверторами тяговых подстанций постоянного тока в сеть энергосистем / О. О. Комякова, А. А. Комяков, А. С. Вильгельм; Омский гос. ун-т путей сообщения // Известия Транссиба. – Омск, 2012. - № 3(11). – С. 71–77.
Костін, Н. А. Якість електроенергії, рекуперованої електровозами ВЛ11М6 І ВЛ11М / Н. А. Костін, А. Н. Муха, А. В. Нікітенко // Електрифікація транспорту. – 2015. – № 10. – С. 108–116.
Бурков, А. Т. Сберегающие технологии тягового электроснабжения с рекуперацией энергии торможения поездов : тез. док. / А. Т. Бурков, В. М. Варенцов, А. Н. Марикин и др. // ІІ Евроазиатская конференция по транспорту. – С-Пб: ЦНИИТ СЭТ, 2000. – С. 93.
Пристрій вимірювання напруги в мережі постійного струму з бездротовою передачею даних: Пат. 95871 Україна, МПК G01R 19/257, H04W 4/20 / Босий Д. О.; заявник та власник патенту Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. ак. В. Лазаряна. – № U201408019; заявл. 16.07.14; опубл. 12.01.15, Бюл. № 1. – 3 с.
Сиченко, В. Г. Аналіз режимів напруги на приєднаннях тягових підстанцій змінного струму / В. Г. Сиченко, Д. О. Босий // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. – Д., 2009. – Вип. 29. – С. 82–87.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).