Результати моніторингу земель та стану геологічного середовища в межах смуги відведення залізничної колії по балці Тунельна (м. Дніпро)
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2016/107476Ключові слова:
смуга відведення залізничної колії, земляне полотно, безпека руху поїздів, зсуви, просадність ґрунту, яроутворенняАнотація
Актуальність. Виконано комплекс інженерно-геологічних робіт моніторингу стану земель та геологічного середовища по балці Тунельна.Виявлені особливо несприятливі ділянки, що вимагають невідкладних заходів щодо своєчасного запобігання несприятливих інженерно-геологічних процесів у межах смуги відведення залізничної колії. Це необхідно для забезпечення стійкості, надійності та функціональної безпеки колії та земляного полотна по перегону Дніпропетровськ Південний – станція Зустрічний. Отже, проведене дослідження актуальне, має безсумнівну практичну значущість щодо виконання умов безпеки руху поїздів.
Об’єкт дослідження – стан смуги відведення залізничної колії та земляного полотна по перегону Дніпропетровськ Південний – станція Зустрічний.
Предмет дослідження – небезпечні інженерно-геологічні процеси у межах смуги відведення залізничної колії та земляного полотна у балці Тунельна.
Метою є оцінка негативних змін стану геологічного середовища балки Тунельна для запобігання (усунення) їх негативних наслідків на безпеку руху поїздів по перегону Дніпропетровськ Південний – станція Зустрічний; виробки рекомендації із захисту території від небезпечних геологічних процесів і явищ.
У результаті роботи виявлено, що схили б. Тунельна відносяться до зсувонебезпечних, тому потребують інженерного захисту для забезпечення стійкості, надійності та функціональної безпеки колії та земляного полотна, а саме безперебійного пропуску поїздів в умовах усунення небезпеки з боку геологічного середовища. Тобто, необхідне постійне проведення гідрогеологічних і геодезичних спостережень. Для стабілізації зсувів, забезпечення стійкості існуючих споруд необхідно передбачити комплекс протизсувних заходів. Для проведення водозахисних заходів щодо організації поверхневого стоку по схилам б. Тунельна необхідно перерозподілити поверхневий стік, а саме провести засипку і тампонаж погребів і ям, прокладку і ремонт порушених водовідвідних каналів і лотків у районі залізничного тунелю. На схилах і в дні балки необхідно постійно проводити агролісомеліоративні заходи.
Посилання
Лютоев, В. А. Смешанные силы, влияющие на активность оползневых процессов вдоль железнодорожных склонов / В. А. Лютоев, Н. В. Лютоева // Успехи современного естествознания. – № 4. – 2016. – С. 145–150.
Хандуева, В. Д. Геоэкологические проблемы южного побережья озера Байкал : автореф. дис…. канд. геогр. наук / В. Д. Хандуева. – Улан-Удэ, 2007. – 24 с.
Иметхенов, А. Б. Воздействие оползневых процессов на железную дорогу (юг Байкала) / А. Б. Иметхенов, В. Д. Хандуева // Вестник Бурятского ун-та. – Сер. 3: География, геология. – Вып. 3. – Улан-Удэ: Изд-во БГУ, 2004. – С. 53–61.
Бондаренко, І. О. Особливості, які необхідно враховувати при відновленні стану земляного полотна залізниць України / І. О. Бондаренко // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2014. – № 8. – С. 63–68.
ДБН В.1.1-3-97. Інженерний захист територій, будинків і споруд від зсувів і обвалів. Основні положення – Введ. 1997–01–07. – К. : Держбуд України, 1998. – 47 с.
Рекомендации по количественной оценке устойчивости оползневых склонов / ПНИИИС – М.: Стройиздат,1984. – 80 с.
Об’єкт 925. Науково-технічний звіт про інженерно-геологічні умови по об'єкту: Інженерний захист схилу балки Тунельна в районі житлового будинку № 19 по Запорізькому шосе в м. Дніпропетровську, вишукувальні роботи. – ТОВ НВП «ГІІНТІЗ», – 2009.
Об’єкт 941. Науково-технічний звіт по об'єкту: Інженерний захист правого схилу балки Тунельна в районі залізничного тунелю в м. Дніпропетровськ, вишукувальні робо-ти. – ТОВ НВП «ГІІНТІЗ», – 2010.
Мокрицкая, Т. П. Особенности формирования эрозионно-оползневых процессов на примере бассейна б. Тоннельная / Т. П. Мокрицкая, Л. Д. Богаченко // Вісн. Дніпропетр. ун ту. – Сер. «Геологія. Географія». – 2013. – Т. 21. – № 3/2. – Вип. 15. – С. 84–90.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).