Літій-іонні акумулятори для резервного електроживлення пристроїв залізничної автоматики та зв’язку
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2017/137778Ключові слова:
акумулятор, електроживлення пристроїв залізничної автоматики та зв’язку, зарядний пристрій, експлуатація акумуляторівАнотація
Метою науково-дослідної роботи є вирішення задачі покращення параметрів якості електричної енергії і полегшення умов праці за рахунок модернізації системи резервного електропостачання пристроїв залізничної автоматики і зв'язку, а саме: аналіз можливості застосування літій-іонних акумуляторів нового покоління на постах ЕЦ, переїздах і в пристроях зв’язку.
Дано порівняльну характеристику сучасних літій-іонних акумуляторних батарей малої та великої місткості. Оцінено можливість застосування сучасних типів літій-іонних акумуляторів в якості резервних джерел для електроживлення пристроїв СЦБ. Розглянуто режими роботи літій-іонних акумуляторів.
Впровадження літій-іонних акумуляторів нового покоління ємністю 100…360 А·год в пристроях СЦБ дозволить скоротити розміри і масу в 5…10 разів, вивільнити приміщення, а також виключити шкідливі умови праці, що виникають при догляді за свинцевими і лужними АБ. При цьому збільшується термін служби батарей з 7…10 до 20…25 років, поліпшується економія коштів, виходячи з витрат на періодичні заміни і утилізацію свинцевих АБ. Так, економія коштів при експлуатації літій-іонних акумуляторів за 20 років складе не менше 350 %.
Посилання
Электропитание устройств железнодорожной автоматики, телемеханики и связи [Текст] / Вл. В. Сапожников, Н. П. Ковалев, В. А. Кононов, А. М. Костроминов // под ред. Сапожникова Вл. В. – М.: Маршрут, 2005. – 453 с.
Гаврилюк, В. І. Електроживлення систем автоматики, телемеханіки та зв’язку [Текст]: монографія / В. І. Гаврилюк, В. Г. Сиченко, Т. М. Сердюк. – Д.: Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2016. – 193 с.
Сердюк, Т. Н. Применение аккумуляторов на постах электрической централизации, переездах и батарейных шкафах входных светофоров [Текст] / Т. Н. Сердюк, А. Р. Олейник // Электромагнитная совместимость и безопасность на железнодорожном транспорте. – 2016. – Ном. 11. – Днепропетровск: Изд во ДНУЖТ, 2016. – С. 24–34.
Профатилов, В. И. Особенности эксплуатации современных аккумуляторов и батарей [Текст] / В. И. Профатилов, Т. Н. Сердюк // Электромагнитная совместимость и безо-пасность на железнодорожном транспорте. – 2014. – Ном. 7. – Днепропетровск: Изд-во ДНУЖТ, 2014. – С. 70–81.
Беляев, С. Современные Li-ion аккумуляторы. Типы и конструкция [Текст] / С. Беляев, С. Румянцев, А. Рыкованов // Компоненты и технологии. – 2013. – № 11. –http://www.kit-e.ru/preview/pre_111_11_13_Liion_in_action.php
Lightweight. Battery systems using metallic Lithium are known to offer the highest specific energy. [Электронный ресурс] / OXISENERGY:Technology. – Режим доступа: https://oxisenergy.com/technology/
Типы литий-ионных аккумуляторов (Li-ion) [Электронный ресурс] / Best Energy. Системы электропитания: проектирование-продажа-установка. Режим доступа: https://best-energy.com.ua/support/battery/bu-205#battery-bu-205-010
Промышленные литий-ионные аккумуля-торы LionTec GmbH (Германия) [Элек-тронный ресурс] / «Оникс-Лайн»– коммуникация и системы святи под. ключ. – Режим доступа: http://www.onx-line.ru/catalog/electric-feeding/accum-list/lion-tec/
Татарников, О. Современные аккумуляторы [Электронный ресурс] / О. Татрников. – Режим доступа: http://compress.ru/article.aspx?id=16846
Вихарев, Л. И вновь о правильном питании, или некоторые особенности экплуатации литиевых батарей [Электронный ресурс] / Л. Вихарев. Компоненты и технологии/ – 2006. – № 4. Режим доступа: http://www.kit-e.ru/articles/powersource/2006_4_160.php
Wayside and on-board storage can capture more regenerated energy [Электронный ресурс] / Railway Gazette. –20.07.2007. Режим доступа: http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/wayside-and-on-board-storage-can-capture-more-regenerated-energy.html
East Japan Railway Company, Ome Line Haijima substation Commencement of operation of a system using lithium-ion batteries for the storage of regenerative power (the wayside B-CHOP system) [Электронный ресурс] / Hitachi Railway Systems Website. – 20.02.2013. Режим доступа: http://www.hitachi-rail.com/topics/2013/130220.html
Бейбулатова, С. И. Необслуживаемые аккумуляторы для железнодорожной автоматики и телемеханики [Текст]/ С. И. Бейбулатова, Д. И. Селиверов // Молодой ученый. – 2012. – № 3. – С. 29-31.
KOKAM Li-ion/Polymer Cell: Superior Lithium Polymer Battery (SLPB) [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://kokam.com/wp-content/uploads/2016/03/SLPB-Cell-Brochure.pdf
Промышленные аккумуляторы для всех областей применения. Литий-ионные аккумуляторы серии 167 с BOCS) [Электронный ресурс] / АККУ-ФЕРТРИБ. Режим доступа: http://www.akku-vertrieb.ru/products/litium/battery/167/
Gavrilyuk, V. I. IR spectra of inclusion compounds in the Li-V2O5 system. // Inorganic materials. – 1997. – Vol. 33. – Iss. 11. –P. 1142-1143.
Gavrilyuk, V. I. Thermodynamics of lithium intercalation in glassy vanadium pentoxide // Technical Physics. – 1997. – Vol. 42. – Iss. 1. –P. 121-123.
Khandetskii, V. S. Study of physical models of a monolayer of a fiber composite by the eddy-current method / V. S. Khandetskii, V. I. Gavrilyuk, P. V. Khandetskii // Russian Journal of Nondestructive Testing. –1999. – Vol. 35. – Iss. 9. –P. 661-668.
Заряжая энергией будущее [Электронный ресурс] / Никель, Т. 32, № 1, май, 2017. – Режим доступа: https://www.nickelinstitute.org/~/media/Files/Magazine/Volume32/Vol32-1/NickelVol32No1May2017_RUS_FB.ashx.
Заряд литий-ионных (Li-ion) аккумуляторов [Электронный ресурс] / ООО «Электроком». – 2016. – Режим доступа: http://www.xn--e1akabikbnr0i.xn--p1ai/statii%20zaryad%20li-ion.html.
Спицын, Д. Расчет реальной емкости аккумулятора в зависимости от нагрузки [Электронный ресурс] / Д. Спицын. – 2010. – Режим доступа: http://sdisle.com/battery/peukert.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).