Порівняльний аналіз експериментальних і розрахункових методів визначення розподілу гармонік тягового струму в рейках
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2018/172530Ключові слова:
тяговий струм, гармоніки, завади в рейкових колахАнотація
Метою даної роботи є проведення порівняльного аналізу експериментальних і розрахункових методів визначення розподілу гармонік тягового струму в рейках. Для дослідження розподілу тягового струму в рейках використовували спеціальні метки ( «прапорці»), встановлені вздовж колії на певній відстані (100, 300 і 500 м) від точки вимірювання. Моменти проходження поїзда повз «прапорців» записувалися на комп’ютері за допомогою звукового сигналу, що передавався з поїзда, а також візуального спостереження. Поїзд рухався на вимірювальній ділянці в квазістаціонарному режимі із середньою швидкістю близько 48 км/год.
Розподіл гармонік зворотного тягового струму в рейках для лінії з тягою змінного струму моделювався з використанням моделі багатопровідної лінії передачі.
Спостерігалися деякі розбіжності в результатах, отриманих експериментальним і розрахунковим методами. Однією з основних причин помилок вимірювань була неточність визначення відстаней від поїзда до точки вимірювання. Помилки розрахунку були пов'язані, в основному, з використанням неточних електричних параметрів рейкової лінії, що використовувалися в моделі, зокрема, опір баласту і опір грунту.
Однак в цілому розглянута модель може бути використана для дослідження поширення гармонік тягового струму в рейках від поїзда і їх впливу на приймачі рейкових кіл для різних випадків, включаючи зміну електричних параметрів рейкових кіл під впливом зовнішніх факторів, а також кількості одиниць рухомого складу у фідерної зоні. Такий аналіз гармонік в рейках важливий для виявлення причин збоїв в роботі залізничної сигнальної системи при одночасному впливі на неї кількох факторів, що ускладнюють безпечну експлуатацію.
Посилання
Mariscotti, A. Distribution of the traction return current in AC and DC electric railway systems // IEEE Transactions on power delivery, 2003. – Vol. 18. – No. 4. – P.1422-1432.
Gavrilyuk, V. I. Analysis of electromagnetic influence of traction power supply system on operation of track circuits. Simulation of leakage of traction current in rails / Bulletin Dnipropetrovsk National University of Rail-way Transport, 2003. No 1. – P. 6-10. (In russian).
Mariscotti, A. distribution of the traction return current in AT electric railway systems / A. Mariscotti, and P. Pozzobon // IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 20. – No. 3, P. 2119–2128.
Gavrilyuk, V. The modelling of electromag-netic influence of traction electrosupply system on track circuits / V. Gavrilyuk, A. Zavgorodnij // Transport Systems Telematics. IV Intern. Conf., Katowice-Ustron, 2004. – P. 18-19.
Cella, R. Measurement of AT electric railway system currents at power-supply frequency and validation of a multiconductor transmission-line model / R. Cella, G. Giangaspero, A. Mariscotti, and oth. // IEEE Transactions on Power Delivery, 2006. – Vol. 21. – No. 3. – P. 1721–1726.
Havryliuk, V. Modelling of the return traction current harmonics distribution in rails for AC electric railway system // 2018 International Symposium on Electromagnetic Compatibility (EMC EUROPE). – IEEE, 2018. – P. 251-254.
Havryliuk, V. Tests of new types of rolling stock on electromagnetic compatibility with signaling and communication systems / V. Havryliuk, V. Shcheka, and V. Meleshko // Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2015. – Vol. 59. – No. 5, (In russian).
Havryliuk, V. I. Norms and methods of rolling stock test on electromagnetic compatibility with signalling and communication systems // Electromagnetic compatibility and safety on rail transport, 2016. – No. 12. – P. 48-57.
Mingli, W. Modelling of AC feeding systems of electric railways based on a uniform multiconductor chain circuit topology / W. Mingli, C. Roberts, and S. Hillmansen // IET Conference on Railway Traction Systems, (RTS), 2010.
Bin, W. Power flow calculation for traction networks under regenerative braking condition based on locomotive-traction network coupling / W. Bin, H. Haitao, G. Shibin, and H. Xudong, // Indonesian Journ. of Electrical Engineering and Computer Science, 2013. Vol. 11. – No. 2. – P. 848-854.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).