Використання екранопланного ефекту в перспективних транспортних технологіях
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2018/172687Ключові слова:
магнітолевітуючий транспорт, екранопланний ефект, аеродинамічні характеристики, експериментальні дослідженняАнотація
Актуальність. Значне поліпшення показників ефективності транспортних засобів досягається підвищенням їх аеродинамічних характеристик. Вони суттєво впливають не тільки на динаміку руху , але й на економічні показники. Висока ефективність таких транспортних засобів, може обгрунтовуватися використанням впливу екранного ефекту на його аеродинамічні характеристики і як наслідок зростанням аеродинамічної якості і показників паливної економічності. Метою роботи є визначення шляхів використання екранопланного ефекту для покращення технічних параметрів високошвидкісних наземних транспортних засобів, що працюють на новітніх технологіях. Наукова новизна Проведено експериментальні дослідження аеродинамічних характеристик перспективного транспортного засобу. Продувочна модель транспортного апарата мала двофюзеляжне крилове компонування. Аеродинамічні дослідження моделі проводилися при швидкостях набігаючого потоку 30 м/с, 40 м/с, 50 м/с. Величина швидкісного напору визначалася за перепадом статичного тиску в форкамері аеродинамічної труби та атмосфери. Аеродинамічні сили та моменти, що діють на модель, вимірювалися шестикомпонентними терезами АВ-М2. Діапазон чисел Рейнольдса складав від 2×106 до 1×107 . Практична значимість. Отримано залежності аеродинамічних коефіцієнтів від кута атаки та ковзання. Проведено аналіз отриманих залежностей від кута атаки та ковзання.
Посилання
Дзензерский, В. А. Высокоскоростной магнитный транспорт с электродинамической левитацией / В. А. Дзензерский, В. И. Омельяненко, С. В. Васильев, С. А. Сергеев. Киев: Наукова думка, 2001.480c
Сохацький, А. В. Теоретичні основи створення аеродинамічних компонувань перспективних швидкісних транспортних апаратів: дис. доктора техн. наук: 05.07.01 / Сохацький Анатолій Валентинович. – Дніпропетровськ, –2010. – 380 с.
Маскалик, А. И. Экранопланы – транспортные суда будущего [Текст] / А. И. Маскалик, Р. А. Нагапетян, А. И. Лукьянов. – СПб.: Судостроение, 2013. – 352 с.
Приходько, А. А. Математическое и экспериментальное моделирование аэродинамики элементов транспортных систем вблизи экрана / А. А. Приходько, А. В. Сохацкий. – Днепропетровск: Наука и образование, 1998. – 160 с.
Gabrielli G., von Karman T.H. What Price Speed? // Mechanical Engineering. 1950. Vol.72, N10.P.775-781.
Neu, W. L. Gabrielli-von Karman: Updating the Plot. Has transportation effectiveness improved since 1950? // Marine Technology. 2013. April. P.17-19.
Серебрийский, Я. М. Влияние близости земли на аэродинамические характеристики самолета Труды ЦАГИ,1936. Вып. 267.
Сохацький, А. В. Наближений метод розрахунку аеродинамічних характеристик наземних транспортних засобів / А. В. Сохцький., О. А. Сохацький, Є. В. Маленко // Вісник Херсонського національного технічного університету . – Херсон, 2018. –Т.2 – С. 300–305.
Правила ремонту електричних машин електровозів і електропоїздів. ЦТ-0204. К. : Видавничий дім «САМ», 2012. – 286 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).