Моделювання індуктивного сполучення локомотивних пристроїв автоматичної локомотивної сигналізації неперервного типу з рейковим колом

Автор(и)

  • О. О. Гололобова

DOI:

https://doi.org/10.15802/ecsrt2019/245405

Ключові слова:

комп’ютерна модель, матлаб, система автоматичної локомотивної сигналізації, кодування рейкових кіл, пристрої автоматичної локомотивної сигналізації, функціонування автоматичної локомотивної сигналізації

Анотація

Для забезпечення безпеки руху транспортних засобів на залізничному ходу, шляхом передачі сигналу світлофора в кабіну локомотива, використовується індуктивний канал зв'язку між рейками і локомотивними пристроями. Цей канал зв'язку між локомотивом і колією піддається багаторазовому впливу зовнішніх перешкод під час руху, тому часто відбуваються збої кодів. З метою запобігання появи збоїв кодів, необхідно вивчити принцип появи перешкод і їх вплив на сигнал, прийнятий з колії, а також удосконалити систему для автоматичного визначення сигналів з корисною інформацією та сигналів з перешкодами. Вивчення принципу дії перешкод на систему автоматичної локомотивної сигналізації найзручніше почати з комп'ютерної моделі пристрою, яка дозволяє виконувати необхідну кількість експериментів з високою точністю і в найкоротші терміни. Це завдання було вирішене за допомогою пакета Simulink з програмного середовища Matlab. В результаті побудована програмна модель функціонування індуктивного каналу зв'язку між залізничною колією і локомотивними пристроями системи автоматичної локомотивної сигналізації. Дана модель з фактичними параметрами дозволяє отримати всі сигнали, які функціонують в діючих системах. На підставі роботи моделі можна отримати діагностичні ознаки справного стану, дослідження яких дозволять виявляти, розпізнавати і визначати різні типи несправностей, відхилень, пошкоджень і дефектів в роботі складових елементів системи і каналу передачі сигналів системи автоматичної локомотивної сигналізації.

Посилання

V. Gavrilyuk, T. Serdyuk, Telemetric system for the control of signal parameters of rail circuits. Transport systems telematics. II International Conferense. Katowice-Ustron (Poland), 185-190 (2002)

V. Gavrilyuk, A. Zavgorodnyj, Computer simulation of electromagnetic interference from railway electric power system harmonics. Archives of transport system telematics, Vol. 2, № 1, 33-37 (2009)

Вл. В. Сапожников, И. М. Кокурин, В. А. Кононов, А. А. Лыков, А. Б. Никитин Эксплуатационные основы автоматики и телемеханики: Учебник для вузов ж.-д. транспорта. М., Маршрут, 247 (2006)

Т. Е. Киякина, Причины сбоев в работе автоматической локомотивной сигнализации, методы решения проблем Технические науки в России и за рубежом: материалы II междунар. науч. конф., 47-49 (2012)

В. Л. Григорьев, А. В. Котельников, Оптимизация электропроводности рельсового стыка при пропуске тяжеловесных поездов. АСИ 8, 13-16 (2005)

В. И. Шаманов, Ю. А. Трофимов, Ассиметрия тяговых токов под катушками. АСИ 11, 37-39 (2008)

С. В. Лукоянов, Сбоев кодов АЛСН на скоростном участке стало меньше. АСИ 9, 22-25 (2011)

И. Н. Шевердин, В. И. Шаманов, Влияние тяжеловесных поездов на рельсовые цепи и АЛС, АСИ 8, 24-29 (2004)

Н. Н. Балуев, Развитие средств ЖАТ. Стратегия и тактика. АСИ 8, 2 (2012)

С. Ю. Буряк, В. И. Гаврилюк, О. А. Гололобова, М. А. Коврыгин, Дистанционное диагностирование состояния стрелочных переводов по временной характеристике и спектральному составу токовой кривой. Наука та прогрес транспорту. Вестник ДНУЖТ. Д., ДНУЖТ, 56, 7-24 (2015).

А. М. Сафарбаков, А. В. Лукьянов, С. В. Пахомов, Основы технической диагностики деталей и оборудования: учебное пособие. Иркутск, ИрГУПС, 128 (2007)

С. В. Швецов, А. С. Талызин, Н. В. Есин Методические указания к выполнению лабораторных работ при изучении дисциплины «Безопасность вождения поездов» Омск, 48 (2010)

Н. Ф. Котляренко, А. В. Шишляков, Ю. В. Соболев, И. 3. Скрипин, Н. А. Шишлякин, Путевая блокировка и авторегулировка: учебник для вузов. М., Транспорт, 408 (1983)

G. Theeg, S Vlasenko, Railway Signalling and Interlocking. International Compendium. Hamburg, Eurail-press Publ., 448 (2009)

O. Beucher, Introduction to MATLAB & Simulink: a project approach. Hingham, Massachusetts New Delhi, Infinity Science Press LLC, 390 (2008)

И. В. Черных, Моделирование электро-технических устройств в MATLAB SimPowerSystems и Simulink, М., ДМК Пресс, 288 (2008)

L. F. Chaparro, Signals and Systems Using MATLAB Dep. of Electrical and Computer Eng. Univ. of Pittsburgh. Amsterdam, Boston, Heidelberg, London, New York, Oxford, Paris, San Diego, San Francisco, Singapore, Sidney, Tokyo: Academic Press, 752 (2011)

R. J. Tervo Practical Signals Theory with MATLAB Applications, Hoboken, New Jersey, Wiley, 486 (2014)

Е. В. Горенбейн, Сбои кодов АЛСН и их учет. АСИ 7, 8-22 (2012)

В. Б. Леушин, Анализ причин сбоев в системе АЛСН. АСИ 4, 20-25(2013)

С. В. Лукоянов, Сбоев кодов АЛСН на скоростном участке стало меньше. АСИ 11, 34-36 (2011)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-22

Як цитувати

О. О. Гололобова. (2021). Моделювання індуктивного сполучення локомотивних пристроїв автоматичної локомотивної сигналізації неперервного типу з рейковим колом. Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті, (17). https://doi.org/10.15802/ecsrt2019/245405

Номер

Розділ

БЕЗПЕКА НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ