Нові методи дослідження проблем безпеки на залізничному транспорті
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2012/50907Ключові слова:
безпека, залізничний транспорт, нештатна ситуація, сценарний аналізАнотація
Для вирішення задач в сфері безпеки на залізничному транспорті стало необхідним розробка методів та інформаційних систем, що забезпечують транспортну безпеку на території України. На основі вищевикладеного підходу був розроблений комплекс моделей і методів аналізу процесів виникнення нештатних ситуацій на складних об’єктах залізничного транспорту (ОЗТ) з використанням апарату теорії матриць. В основному задача аналізу і попередження надзвичайних ситуацій в рамках запропонованої методології полягає у визначенні матриць передування і досяжності для конкретного елемента ОЗТ, який в свою чергу може бути в близькому до відмови стані. Подальший аналіз матриці передування дає можливість визначити причини, які можуть викликати утворення надзвичайної ситуації, а аналіз матриці досяжності - тяжкість її наслідків. Практичне розв'язання задач забезпечення безпеки ОЗТ повинно здійснюватись на трьох рівнях: стратегічному, тактичному, оперативному. Стратегічні завдання безпеки повинні ліквідувати джерела вразливості транспортної системи або ослабити їх.
Дані стратегічні рішення можуть бути розділені на наступні класи:
- спрямовані на ліквідацію джерел уразливості або в разі неможливості на ослаблення дії зовнішніх і внутрішніх джерел загроз;
- спрямовані на усунення або запобігання можливих загроз;
- спрямовані на запобігання або зниження інтенсивності впливу існуючих або можливих загроз безки ОЗТ;
- спрямовані на максимальне зменшення наслідків реалізації загроз і компенсації нанесеного збитку.
Посилання
Кульба, В. В. Методолигия исследования проблем обеспечения безопасности на железнодорожном транспорте [Текст] / В. В. Кульба, С. А. Косяченко, А.Б. Шелков // Управление большими системами. Сборник трудов. – 2012 – Вып. 38. – Москва: ИПУ РАН, 2012. – С.5-19.
Сафарбаков А.М. Основы технической диагностики деталей и оборудования [Текст] / А. М. Сафарбаков, А. В. Лукьянов, С. В. Пахомов. – Ч.1 – Иркутск: ИрГУПС, 2007. – 128 с.
Крамареноко, Е.Р. Системы сбора информации на железнодорожном транспорте [Текст] / Е. Р. Крамаренко – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2005. – 145 с.: ил.
Семенов, А. Д. Идентификация объектов управления [Текст]/ А. Д. Семенов, Д. В. Артамонов, А. В. Брюхачев – Пенза: Изд-во Пенз. гос. ун-та, 2003. – 211 с.
Надежность технических систем: Справочник [Текст] / Ю.К. Беляев, В.А. Богатырев, В.В. Болотин и др.; Под ред. И.А. Ушакова. – Москва.: Радио и связь, 1985. – 608 с.
Калявин, В.П. Надежность и диагностика [Текст]/В. П. Клявин – Санкт-Петербург: «Элмор», 1998. – 230 с.
Байхельт, Ф. Надежность и техническое обслуживание: Математический поход [Текст] / Ф. Байхельт, П. Франкен – М.: Ридио и связь, 1988. – 392 с.
Архипов, Н. И. Управление в чрезвычайных ситуациях [Текст] / Н. И. Архипов, В. В. Кульба. – Москва:РГГУ, 1998. – 316 с.
Гладков, Ю. М. Методі опрделения дислокацииопорніх пунктов сил и средств для ликвидации последствий пожаров, аварий, катастроф и стихийніх бедствий на железнодорожном транспорте [Текст]/ Ю. М. Гладков, С. А. Косяченко, А. Б. Шелков // Труді IX Международной конференции по проблемам управления безопасностью ложных систем. – Москва: ИПУ РАН. – 2011. – С. 72-74.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).