Застосування оптоволоконних ліній та систем на залізницях України

Автор(и)

  • A. S. But Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • T. M. Serdiuk Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/ecsrt2013/51001

Ключові слова:

волоконно-оптичний кабель, довжина хвилі, одномодовий, багатомодовий, телекомунікація

Анотація

Метою роботи є аналіз існуючих видів оптоволоконних ліній, оцінка переваг та недоліків, що виникають при їх обслуговуванні, та визначення напрямку при модернізації ліній зв'язку залізниць України.

Виконано аналіз існуючих волоконно-оптичних ліній і кабелів, що застосовуються в якості ліній зв'язку на залізницях України, зокрема на ДП «Придніпровська залізниця».

Як показав досвід впровадження та експлуатації волоконно-оптичних ліній на Придніпровській залізниці, головною перевагою даних типів кабелів є те, що в конструкції кабелю немає металевих елементів, на яких може бути наведено небезпечне або заважає напругу.

Також до переваг щодо використання волоконно-оптичних кабелів слід віднести широку смугу пропускання, мале загасання світлового сигналу у волокні, низький рівень шумів, високу завадозахищеність, малу вагу і об'єм, гальванічну розв'язку елементів мережі, високу захищеність від несанкціонованого доступу, вибухо- та пожежобезпечність.

Незважаючи на недоліки (складність і висока вартість виготовлення і обслуговування), співвідношення ціна / пропускна здатність для волоконно-оптичних ліній краща, ніж для інших систем.

Виконано розрахунок параметрів одно- і многомодового волоконно-оптичних кабелів. Вартість одномодових ліній є нижчою, ніж багатомодових. Пропускна здатність одномодового кабелю у багато разів вище, ніж многомодового. Для одномодового світловоду нормована частота повинна бути менше 2,405. Передача сигналів організовується на гібридній хвилі НЕ11. Показники заломлення сердечника і оболонки (n1 і n2) повинні відрізнятися незначно.

Біографії авторів

A. S. But, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Бут Олександр Сергійович

Кафедра "Автоматика, телемеханіка та зв'язок", студент

T. M. Serdiuk, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Сердюк Тетяна Миколаївна

Кафедра "Автоматика, телемеханіка та зв'язок", доцент, к. т. н.

Посилання

Виноградов, В.В. Линии железнодорожной автоматики, телемеханики и связи [Текст] / В.В.Виноградов, С.Е. Кустишев, В.А. Прокофьев. – М.: Маршрут, 2002 – 416 с.

Листвин, А. В., Листвин В. Н., Швырков Д. В. Оптические волокна для линий связи [Текст] / А. В. Литствин, В. Н. Листвин, Д. В. Швырков. – М.: ЛЕСАРарт, 2003. – 98 c.

Gambling, W. A. The Rise and Rise of Optical Fibers [Текст] / W. A. Gambling // IEEE Journal on Selected Topics in Quantum Electronics.– Nov./Dec., 2000. – Vol. 6, No. 6. – Р. 1084-1093.

Волоконно-оптический кабель [Электронный рессурс]. – Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/wiki/Волоконно-оптический_кабель.

Измерения кабелей с металлическими жилами [Электронный ресурс] / Режим дотупа: izmer-ls.ru

Листин, А. В. Рефлектометрия оптических волокон [Текст] / Листвин А.В., Листвин В.Н. – М.: ЛЕСАРарт, 2005. – 150 c.

Волоконно-оптический кабель HELUCOM® A-DQ(ZN)2Y [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://sivax.kiev.ua/shop/kabeli-i-provoda/volokonno-opticheskie-kabeli/HELUCOM-A-DQZN2Y.html

MiniXtend Cable, LT, A-DQ(ZN)2Y, 4x12 E9/125 (OS2) [Электронный ресурс]: Corning. Optical Communications. – Режим доступа: http://catalog.corning.com/opcomm/en-GB/catalog/ProductDetails.aspx?cid=loose_tube_outdoor_cables_web&pid=120305&vid=123171

Воздушная линия: Технический железнодорожный словарь [Электронный ресурс] / Васильев Н.Н. и др. – М.: Государственное транспортное же-лезнодорожное издательство. – Режим доступа: http://dic.academic.ru/dic.nsf/railway/478/

Причины повреждения кабельных линий [Электронный рессурс] / Энергети-ка, оборудование, документация. – Режим доступа: http://forca.ru/stati/srs/ prichiny-povrezhdeniya-kabelnyh-linii.html

Убайдуллаев, Р. Р. Преимущества и недостатки ВОЛС [Электронный ресурс] / Р. Р. Убайдуллаев // Тералинк. – Москва: ЭКО-ТРЕНДЗ, 2000. – Режим доступа: http://www.teralink.ru/?do=

printt&id=16

Волоконно-оптическая линия передачи [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/wiki/

Волконно-оптическая_линия_передачи

Бронированный волоконно-оптический кабель. Тип: ОКТБг [Электронный ресурс]: Волоконно-оптические кабели: Одаскабелью. – Режим доступа: http://odeskabel.com/vok-rus/volokonno-opticheskie-kabeli-s-tsentralnoj-trubkoj/26-oktbg.html

Типы волн в световодах. Критические длины и частоты [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/YAT/TELECOMM/OPT_LS/METOD/SAVIN_1/4.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-12-11

Як цитувати

But, A. S., & Serdiuk, T. M. (2013). Застосування оптоволоконних ліній та систем на залізницях України. Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті, (5). https://doi.org/10.15802/ecsrt2013/51001

Номер

Розділ

ЕЛЕКТРОМАГНІТНА СУМІСНІСТЬ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ