Проблеми використання надлишкової енергії рекуперації в системі електричної тяги
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2013/51119Ключові слова:
електротранспорт, тягове електроспоживання, електричне гальмування, рекуперація, енергозбереженняАнотація
Мета. Електричний транспорт на даний час є єдиним видом транспорту, здатним відновлювати частину витраченої на рух енергії шляхом її рекуперації, що є одним з основних резервів зниження енергоємності даного виду транспорту. При раціональних режимах руху електротранспорту рекуперація дозволяє на 30...40 % зменшити витрати енергії на перевезення. Однак внаслідок низького рівня синхронізації у транспортній мережі процесів тягового електроспоживання і рекуперації показник відновлення енергії в електромережах існуючих систем електротранспорту сьогодні не перевищує 5...7 %. В такому разі розробка методів раціонального використання надлишкової енергії рекуперації в системі електричної тяги дозволить досягти суттєвого зниження енергоємності і покращення екологічних показників електротранспорту. Для цього повинно бути проаналізовано сучасний стан проблеми використання надлишкової електроенергії рекуперації в системі електричного транспорту та чинників, що впливають на цей процес. Актуальність. З урахуванням сучасних негативних тенденцій на вітчизняному енергетичному ринку і загрозах національній енергетичній безпеці країни розробка і впровадження нових ефективних малозатратних методів і засобів підвищення ефективності використання енергії рекуперації електротранспорту є актуальним напрямом досліджень. Наукова новизна. Для оцінки ефективності використання надлишкової рекуперативної енергії пропонується враховувати режими і графіки нетягового навантаження у вузлах приєднання системи тягового електропостачання електротранспорту, що є одним з важливих чинників ефективності і власне кажучи самої можливості повернення надлишкової енергії рекуперації електротранспорту до зовнішньої живлячої мережі. Практична значимість. Виконаний аналіз чинників є основою для подальшого пошуку раціональних методів та вибору технічних засобів щодо підвищення ефективності використання режиму рекуперативного гальмування на електротранспорті.Посилання
Теория электрической тяги: учебник для вузов [Текст] / В. Е. Розенфельд, И. П. Исаев, Н. Н. Сидоров – М.: Транспорт, 1995. – 328 с.
Гетьман, Г. К. Теория электрической тяги [Текст] / Г. К. Гетьман – Д.: Изд-во Маковецкий, 2011. Т. 1. – 456 с.
Сулима С.Д. Повышение эффективности рекуперативного торможения электровозов постоянного тока: дис... канд. техн. наук: 05.22.09 / Сулима Станислав Дмитриевич. – Дн-вск, 2001. – 189 с.
Тарута П. В. Повышение эффективности использования энергии рекуперации в системе тягового электроснабжения постоянного тока: дис... канд. техн. на-ук: 05.22.07 / Тарута Павел Викторович. – Омск, 2004. – 164 с.
Сидорова Н. Н. Энергоемкость перевозочного процесса в электрической тяге поездов и обоснование путей энергосбережения: дис... докт. техн. наук: 05.22.07 / Сидорова Наталья Николаев-на. – М., 2001. – 286 с.
Саблин О.И. Анализ качества рекуперируемой электроэнергии в системе электрического транспорта [Текст] / О.И. Саблин // Вісник Національного технічного університету «ХПІ». – 2013. – Вип. 38. – С. 186-189.
Czuchra W. Ocena energochłonności tramwajów z napędem asynchronicznym / W. Czuchra, J. Prusak, W. Zając // 7tn International Conference «Modern Electric Transport in Integrated XXI st Century Europe», Poland, Warsaw, 2005. – P. 160-164.
Кузнецов, В. Г. Оценка потерь электроэнергии в тяговой сети магистральных железных дорог [Текст] / В. Г. Кузнецов, Р. С. Мыцко, Д. А. Босый // Вісник ДНУЗТ. – 2007. – Вип. 18. – С. 34-37.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).