Підвищення стійкості як гарантія безпечності високих конструкцій підпірних стін на автодорогах у складних інженерно-геологічних умовах

Автор(и)

  • V. T. Huzchenko Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • M. A. Lisnevskyy Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/ecsrt2013/51125

Ключові слова:

пальова підпірна стіна, грунтовий масив, пальовий фундамент, тривимірний скінчено-елементний аналіз, пружні прогини, динамічні впливи, стійкість і надійність конструкції

Анотація

Безпека руху на автомобільних дорогах є ключовим завданням при їх експлуатації. Будівництво автомобільних доріг у складних інженерно-геологічних умовах має низку важливих особливостей, пов'язаних із поведінкою цих ґрунтів при спорудженні підпірних стін і в процесі їх експлуатації. Досвід застосування підпірних стін на пальовому фундаменті у будівництві показує, що вони доволі ефективні.

Метою роботи була оцінка міцності і стійкості підпірних стін, зменшення обсягу земляних робіт при їх зведені і економії землі при будівництві.

Досліджено методи підвищення стійкості і міцності підпірної стіни на пальовому фундаменті автомобільної дороги з метою підвищення надійності і безпеки експлуатації дороги, економії землі, відведеної для будівництва. Виконано розрахунок еквівалентного напруження конструкції підпірної стіни на пальовому фундаменті. Проведена оцінка стійкості і міцності підпірної стіни у вигляді її розрахунку у програмному комплексі ЛИРА 9.6, порівняння методів розрахунку міцності конструкції.

Розрахунки виконані для конкретних інженерно-геологічних умов представлених дренуючим грунтом з обємною масою 2 т/м3; коефіцієнтом фільтрації 2 м/добу. Ущільнення земляного полотна виконувалось шарами товщиною 25-30 см. Найбільш напруженим перерізом в підпірній стінці є переріз де шар асфальтобетону сполучається з залізобетоною конструкцією стіни.

При проектуванні конструкцій підпірної стіни були виконані наступні завдання: проведена оцінка стійкості і міцності підпірної стіни; порівняння методів розрахунку міцності конструкції.

Біографії авторів

V. T. Huzchenko, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Гузченко Віктор Трохимович

Кафедра «Тунелі, основи та фундаменти», доцент, к.т.н.

M. A. Lisnevskyy, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Лісневський Максим Анатолійович

Кафедра «Тунелі, основи та фундаменти», асистент

Посилання

Савенко В. Я., Гавриленко С. В., Петрович В. В. Актуальність проблеми оптимального конструювання дорожніх одягів автомобільних доріг [Текст] // Зб. наук. пр. НТУ: Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Вип. 63. - К.: НТУ. - 2001. – С. 16-20.

Тимофеева Л. М. Армирование грунтов. Теория и практика применения. Ч. 1. Армированные основания и армогрунтовые подпорные стены [Текст] - Пермь: ППИ, 1991. – 478 с.

Полевиченко А. Г. Расчет свайной подпорной стены для укрепления неустойчивых откосов и склонов [Текст] / А. Г. Полевиченко – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2006. – 25 с.

Байнатов Ж. Б., Базанова И. А. Новые конструкции и методы расчета противооползневых сооружений. Г.У. Казселезащита, Алматы 2010 - 73с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-10-08

Як цитувати

Huzchenko, V. T., & Lisnevskyy, M. A. (2013). Підвищення стійкості як гарантія безпечності високих конструкцій підпірних стін на автодорогах у складних інженерно-геологічних умовах. Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті, (6). https://doi.org/10.15802/ecsrt2013/51125

Номер

Розділ

БЕЗПЕКА НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ