DOI: https://doi.org/10.15802/ecsrt2015/73858

Вплив контакту рейки та колеса на деформативну роботу залізничної колії

I. O. Bondarenko

Анотація


Мета. Метою даного дослідження є обґрунтування необхідності встановлення меж технічних станів залізничної колії відповідно станам надійності, для можливості сформування нормативної бази з надійності та функціональної безпеки залізничної колії України. Методика. Для досягнення мети дослідження використано методи аналізу особливостей контактної взаємодії рейки та колеса при русі характерних для умов експлуатації залізниць на Україні. Результати. Обґрунтовано встановлення відповідності технічних станів елементів та конструкції колії станам надійності з урахуванням жорсткісних деформацій залізничної колії. Ці стани повинні враховувати тип рухомого складу, стан коліс та рейок, траєкторію руху поїздів та характеристики елементів конструкції за матеріалами, з яких вони виготовлені. Обґрунтовано причини за якими межі не встановлено та з'ясовано які дослідження необхідно провести для їх встановлення. Наукова новизна. Обґрунтовано необхідність розроблення класифікації станів надійності залізничної колії за допустимими відхиленнями при влаштуванні й утриманні рейкової колії. Встановлено необхідність нормування технічних станів залізничної колії на яких базуватимуться засади щодо жорсткісних деформацій залізничної колії. Практична значимість. Укрзалізниця є одним із засновників Ради із залізничного транспорту держав-учасників Співдружності. Останнім часом цей орган видав міждержавний стандарт ГОСТ 32192-2013 «Надежность железнодорожной техники. Основные понятия термины и определения» та на його основі розробив новий міждержавний стандарт «Безопасность функциональная железнодорожной техники. Термины и определения». Та Укрзалізниця є членом організації співпраці залізних доріг,міжнародного союзу залізничного транспорту де встановлено в усіх транспортних галузях норми з надійної та безпечної роботи залізниць. Дане дослідження допоможе впровадженню даних стандартів на залізницях України, забезпечить підвищення інформаційної ефективності в розглянутій сфері, забезпечуючи взаєморозуміння, єдність подання і сприйняття інформації, в тому числі, в договірно-правових відносинах суб'єктів господарської діяльності один з одним, органами влади, в міждержавних науково-технічних і торговельно-економічних відносинах.


Ключові слова


радіус кочення, стан надійності колії, колісна пара, ділянка колії, радіус кривої, знос рейки, жорсткісна деформація залізничної колії

Повний текст:

PDF

Посилання


Крутиков, А. М. Оценка надежности рельсов Р65 по ресурсу [Текст] / А. М. Крутиков // Донецк. – 2015. – 140 с.

ГОСТ 32192-2013 Надежность в железнодорожной технике. Основные понятия. Термины и определения. Введ. 2014-07-01. Москва: Стандартинформ, 2014. 32 с.

Бондаренко, І. О. Формування оціночних умов життєвого циклу деформативної роботи залізничної колії [Текст] / І. О. Бондаренко // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту за-лізн. трансп. – 2015. Вип. 3 (57). – С. 107–117.

Бесстыковой путь и длинные рельсы [Текст] / В. Г. Альбрехт, В. Н. Лященко, С. П. Першин, В. Я. Шульга  М.: Транспорт, 1963. 214 с.

Шахунянц, Г. М. Железнодорожный путь [Текст] / Г. М. Шахунянц // М. -1987.- С. 333-336.




ISSN: 2223–5620 (Print)

ISSN: 2411–1554 (Online)