DOI: https://doi.org/10.15802/ecsrt2016/91317

Застосування акумуляторів на постах електричної централізації, переїздах і батарейних шафах вхідних світлофорів

Tetiana M. Serdiuk, A. R. Oleynik

Анотація


У даній статті проаналізовано можливості застосування сучасних типів акумуляторних батарей в пристроях сигналізації, централізації та блокування (СЦБ) і зв'язку та описані особливості їх експлуатації.

Метою роботи був пошук сучасних типів акумуляторних батарей, які не обслуговуються і можуть бути застосовані замість існуючих зразків. Рекомендовано впровадження літійнікельмарганцевокобальтових акумуляторів для резервного живлення стаціонарної апаратури (станційних і перегінних пристроїв залізничної автоматики, переїзної сигналізації та батарейних шафах вхідних світлофорів).

Актуальність. В даний час термін служби акумуляторних батарей, використовуваних для живлення станційних і перегінних пристроїв, добігає кінця. Впровадження нових типів акумуляторів дозволить скоротити число персоналу, полегшити умови праці електромеханіків, виключити вплив шкідливих факторів, пов'язаних з технічним обслуговуванням кислотних і лужних акумуляторів, підвищити безпеку і надійність електроживлячих установок залізничної автоматики та зв'язку.

Головною перевагою експлуатації літієвих акумуляторів є їх невибагливість і простота в обслуговуванні, так як вони мають низький саморозряд і у них повністю відсутня «ефект пам'яті».

Застосування сучасних зразків літий-іонних батарей в якості резервних джерел струму пристроїв залізничної автоматики і зв'язку дозволить зменшити масу і габарити акумуляторних батарей до 5 ... 10 разів, вивільнити приміщення, виключити шкідливі умови праці, що виникають при догляді за кислотними та лужними акумуляторами, збільшити термін служби з 7 ... 10 до 20 ... 25 років.

Найбільш перспективним аналогом свинцево-кислотних батарей АБН є акумулятори типу SLPB (Superior Lithium Polymer Battery) Корейської компанії KOKAM, які мають широкий ряд номіналів ємностей (65, 70, 75, 80, 100, 200, 240 Ач) на відміну від російського аналога, що випускається ООО «АККУ-ФЕРТРІБ».

Таким чином, впровадження літієвих акумуляторів доцільно поєднати з установкою панелей електроживлення нового типу, а також на модернізованих і знову проектованих станціях та залізничних ділянках.


Ключові слова


акумулятор, електроживлення пристроїв залізничної автоматики та зв’язку, зарядний пристрій, експлуатація акумуляторів

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Хрусталев, Д. А. Аккумуляторы [Текст] / Д. А. Хрусталев. – М.: Изумруд, 2003. – 224 с.

Коровин, Н. В. Химические источники тока [Текст]: справочник / Н. В. Коровин, А. М. Скундин. – М.: Издательство МЭИ, 2003. – 740 с.

Михайлов, А. Ф. Электроснабжение устройств автоматики и телемеханики железнодорожного транспорта [Текст] / А. Ф. Михайлов, Л. А. Частоедов. – М.: Транспорт, 1980. – 383 с.

Фельдман, А. Б. Электроснабжение устройств связи железнодорожного транспорта [Текст] / А. Б. Фельдман, Л. А. Частоедов. – М.: Транспорт, 1986, 256 с.

Коган, Д. А. Аппаратура электропитания железнодорожной автоматики [Текст ] / Д. А. Коган, М. М. Молдавский – М.: – ЕКЦ.: Академкнига, 2003. – 438 с.

Электропитание устройств железнодорожной автоматики, телемеханики и связи [Текст] / Вл. В. Сапожников, Н. П. Ковалев, В. А. Кононов, А. М. Костроминов // под ред. Вл. В. Сапожникова – М.: Маршрут, 2005. – 453 с.

Гаврилюк, В. І. Електроживлення систем автоматики, телемеханіки та зв’язку [Текст]: монографія / В. І. Гаврилюк, В. Г. Сиченко, Т. М. Сердюк . – Д.: Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2016. – 193 с.

Татарников, О. Современные аккумуляторы [Электронный ресурс] / О. Татарников. – Режим доступа: http://compress.ru/article.aspx?id=16846

Вихарев, Л. И вновь о правильном питании, или некоторые особенности эксплуатации литиевых батарей [Электронный ресурс] / Л. Вихарев. Компоненты и технологии/ – 2006. – №4. Режим доступа: http://www.kit-e.ru/articles/powersource/2006_4_160.php

Wayside and on-board storage can capture more regenerated energy [Электронный ресурс] / Railway Gazette. –20.07.2007. Режим доступа: http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/wayside-and-on-board-storage-can-capture-more-regenerated-energy.html

East Japan Railway Company, Ome Line Haijima substation Commencement of operation of a system using lithium-ion batteries for the storage of regenerative power (the wayside B-CHOP system) [Электронный ресурс] / Hitachi Railway Systems Website. – 20.02.2013. Режим доступа: http://www.hitachi-rail.com/topics/2013/130220.html

Бейбулатова, С. И. Необслуживаемые аккумуляторы для железнодорожной автоматики и телемеханики [Текст]/ С. И. Бейбулатова, Д. И. Селиверов // Молодой ученый. — 2012. — №3. — С. 29-31.

KOKAM Li-ion/Polymer Cell: Superior Lithium Polymer Battery (SLPB) [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://kokam.com/wp-content/uploads/2016/03/SLPB-Cell-Brochure.pdf

Промышленные аккумуляторы для всех областей применения. Литий-ионные аккумуляторы серии 167 с BOCS) [Электронный ресурс] / АККУ-ФЕРТРИБ. Режим доступа: http://www.akku-vertrieb.ru/products/litium/battery/167/

Інструкція з технічного обслуговування і ремонту пристроїв електропостачання систем сигналізації, централізації та блокування (СЦБ) ЦЕ-0033 [Текст] : За-тверджені Наказом Укрзалізниці від 09 лютого 2012 р. № 048-Ц. На заміну ЦЕ-0002. – Київ, 2012. – 53 с.

ЦШ - 0060: Інструкція з технічного обслуговування пристроїв сигналізації, централізації та блокування [Текст] : Затв. Наказ № 090-ЦЗ від 07.10.2009. – Міністерство транспорту: Київ. – 2009.

Дмитриев, В. Р. Электропитающие устройства железнодорожной автоматики, телемеханики и связи [Текст]: справочник / В. Р. Дмитриев, В. И. Смирнова. – Москва: Транспорт, 1983. – 248 с.

Аккумуляторы С, СК и СЗ. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://lokomo.ru/elektrosnabzhenie/akkumulyatory-s-sk-i-sz.html




ISSN: 2223–5620 (Print)

ISSN: 2411–1554 (Online)