Порівняння методів розрахунку бокової сили від дії колеса електровоза на головку рейки
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2016/91382Ключові слова:
бокова сила, колісна пара, локомотив, рейкова колія, кругова крива, перехідна крива, візок, підвищення зовнішньої рейкиАнотація
У роботі розглянуто, порівняно та проаналізовано різні методи визначення бокової сили, яка виникає при набіганні колісної пари на рейку в круговій кривій.
Актуальність роботи. Вписування локомотива в криві є одним з найбільш складних питань теорії локомотивів. Важливість і актуальність питань, що пов’язані з рухом локомотива в кривих, полягає в тому, що вони суттєвим чином визначають безпеку руху поїздів. Рух локомотива в кривих характеризується тим, що при вписуванні локомотива в кругову криву малого радіусу гребінь передньої колісної пари візка притиснутий до зовнішньої рейки, у зв’язку з чим виникає бокова сила. Незважаючи на значну кількість досліджень, що присвячені взаємодії колії і рухомого складу, особливості цієї взаємодії в кривих малого радіусу не розкриті належним чином. Існують різні методи розрахунку сил, що діють у кривих, у основі яких лежать різні підходи. У зв’язку з цим в даній роботі проводиться розрахунок та порівняння отриманих результатів за трьома різними методами визначення бокової сили, що дасть змогу виявити особливості даних методів та пошук шляхів їх удосконалення. Мета. Метою даної роботи є порівняння прийнятих на даний час методів розрахунку бокових сил, що діють від локомотивів на рейки, виявлення особливостей даних методів та пошук шляхів їх удосконалення. Наукова новизна. Вперше порівнюється три різних методи розрахунку бокових сил, що діють від електровоза на рейки при русі його у круговій кривій. Практичне значення. Порівняння запропонованих методів дозволить встановити особливості розрахунку бокових сил та за їх результатами перейти до пошуку шляхів удосконалення, що дасть змогу підвищити їх точність.
Посилання
Боднар, Б. Є. Теорія та конструкція локомотивів. Екіпажна частина: Підручник для ВНЗ залізнич. трансп. [Текст] / Б. Є. Боднар, Є. Г. Нечаєв, Д. В. Бобир. – Д.: ПП «Ліра ЛТД», 2009. – 284 с.
Магистральные электровозы: Общие характеристики: Механическая часть [Текст] / В. И. Бочаров, И. Ф. Кодинцев, А. И. Кравченко[и др.] – М.: Машиностроение, 1991. – 224 с.
Доронин, В. И. Причины перекосной установки тележек в кривых [Текст] / В. И. Доронин, С. В. Доронин // Повышение эффективности эксплуатации подвижного состава и путевой техники в Дальневосточном регионе: Сб. науч. трудов (Дальневосточный государственный университет путей сообщения) – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 1999. – с. 65-64.
Доронин, С. В. Движение многосекционных локомотивов в кривых малого радиуса: Монография [Текст] / С. В. Доронин. – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2009. – 220 с. : ил.
Доронин, С. В. Определение параметров вписывания электровозов серии ВЛ80 в криволинейные участки пути: Учебное пособие [Текст] / С. В. Доронин, А. Е. Стецюк. – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2000. – 87 с.
Ершков, О. П. Расчеты поперечных горизонтальных сил в кривых [Текст] / О. П. Ершков // Научные труды ВНИИЖТ. – М.: Транспорт, 1966. – Вып. 301. – С. 236.
Камаев, А. А. Взаимодействие локомотива и пути в кривых участках пути. Учебное пособие [Текст] / А. А. Камаев, Г. С. Михальченко. – Тульский политехнический институт, 1977, 68 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).