Розроблення точкового колійного датчика для визначення параметрів руху поїздів
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2016/91518Ключові слова:
точковий колійний датчик, фіксація колеса, швидкість руху, прискорення рухуАнотація
В статті розглядається розроблення точкового колійного датчика для систем залізничної автоматики. Проведений аналіз досліджень та публікацій виявив ряд суттєвих недоліків існуючих датчиків. До них слід віднести низьку достовірність отриманої інформації, відносно невеликий діапазон швидкості, в яких функціонує датчик, що виключає їх використання при впровадженні швидкісного руху та ін.. Крім того, методи виміру параметрів руху потребують використання не одного, а декількох точкових колійних датчиків, що впливає на безвідмовність систем керування та діагностики.
Сформований напрямок розвитку точкових колійних датчиків показує, що усунення недоліків можливо лише при об’єднанні датчиків та пристрою оброблення сигналу в одному корпусі, що сприятиме розширенню функціональних можливостей та підвищенню достовірності отриманих даних.
На основі результатів досліджень запропоновано структурну схему точкового колійного датчика, в основу якого покладено використання сучасної мікропроцесорної техніки та новітніх технологій. Використання запропонованого точкового колійного датчика надає змогу визначати напрям руху, швидкість, прискорення та факт прослідування саме колеса рухомого складу за рахунок визначення радіуса. Наявність стандартних промислових протоколів CAN та RS485 надає можливість використання точкового колійного датчика у сучасних системах керування та діагностики.
До недоліків запропонованого точкового колійного датчика слід віднести наявність мікропроцесорного обладнання, що потребує враховувати електромагнітну сумісність, оскільки датчик встановлюється на рейку де рівень завад є найбільшим. Наведені недоліки компенсуються перевагами, тому впровадження запропонованого точкового колійного датчика є доцільним.
Посилання
Соболев, Ю. В. Путевые преобразователи автоматизированных систем управления железнодорожного транспорта [Текст] / Ю. В. Соболев. – Харків: ХФИ Транспорт Украины, 1999. – 200 с.
Сагайтис, В. С. Устройства механизированных и автоматизированных сортировочных горок [Текст]. Справочник / В. С. Сагайтис, В. Н. Соколов. – М.: Транспорт, – 1988. – 208 с.
Шелухин, В. И. Автоматизация и механизация сортировочных горок [Текст]. Учебник для техникумов и колледжей ж. д. транспорта / В.И. Шелухин. – М.: Маршрут, 2005. – 240 с.
Прохоренко, А. Г. Устройства контроля состояния участков пути в системах железнодорожной автоматики и телемеханики : учеб. пособие / А.Г. Прохоренко, А.Г. Кириленко. – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС,2015. – 79 с.: ил..
Пат. RU №2323120, МПК B61L25 B61L1/16. Способ фиксации проследования колеса подвижного состава по участку пути и устройство для его осуществления [Текст] / И.Г. Тильк, В.В. Ляной, М.А. Кривда, Б.С. Сергеев; заявник і патентовласник ЗАО "Научно-производственный центр "Промэлектроника"; заявл. 11.08.2006; опубл. 27.04.2008. – 4 с.
Сперанский, В. С. Сигнальные микропроцессоры и их применение в системах телекоммуникаций и электроники [Текст] / В. С. Сперанский. – М.: Горячая Линия – Телеком, 2008. – 170 с.
Корнеев, В. В. Современные микропроцессоры [Текст] / В. В. Корнеев, А. В. Киселев. – СПб.: БХВ-Петербург, 2003. – 448 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).