Умови підвищення безпеки руху поїздів в кривих ділянках залізничної колії
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2014/57181Ключові слова:
безпека руху, катастрофи і аварії, вертикальна сила, поперечна сила, геометричне вписування, коефіцієнт горизонтальної динаміки, коефіцієнт запасу стійкості, радіус кривої, параметр перехідної кривоїАнотація
Мета. Питанням безпеки руху присвячено багато наукових робіт, але й сьогодні зустрічаються прецеденти на залізницях, що класифікуються як катастрофи і аварії. На головці рейки в зоні катастрофи часто спостерігаються видимі сліди залишені гребенем колеса, які починаються з внутрішньої сторони рейки і по діагоналі переходить на зовнішню сторону. Безпосередньою причиною сходу є поєднання двох факторів: зниження тиску на колесо в вертикальному напрямку і дії сили в поперечному напрямку. Метою роботи є визначення умов забезпечення безпеки руху поїздів при проходженні кривих ділянок колії, що передбачає дослідження факторів, від яких залежить величина поперечних сил. Методика. Пропонується для визначення величини допустимих бокових сил розглядати можливі схеми наповзання гребеня на рейку, враховувати умови вписування візка екіпажа в рейкову колію при русі в кривих ділянках колії та косому набіганні в прямих. Результати. Отримані значення бічних сил для різних моделей екіпажів в залежності від величини непогашеного прискорення при русі в кривих різних радіусів. Побудовані графіки для максимально ймовірних рамних і бокових сил. Наукова новизна. Обґрунтовано підходи щодо встановлення на ділянках швидкісного руху поїздів величини параметру перехідної кривої, при якому досягається зменшення бокових і рамних сил та забезпечуються умови щодо стійкості колеса проти наповзання на головку рейки та умови безпеки від поперечного зсуву рейко-шпальної решітки.
Посилання
Транспортна стратегія України на період до 2020 року (схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.10.2010 № 2174-р. – К., 2010. – 32 с.
Першин, С. П. Силовое воздействие поездов на путь и безопасность движения [Текст] / С. П. Першин // Ж.-д. транс-порт. Сер. Путь и путевое хозяйство: ЭИ / ЦНИИТЭИ МПС. – М. – 1997. – Вып. 4. – С. 1-41.
Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України (ЦП-0269) / Е. І. Даниленко, А. М. Орловський, М. Б. Курган, В. О. Яковлєв та ін. – К.: ТОВ «НВП Поліграфсервіс», 2012. – 456 с.
Даниленко, Е. І. Залізнична колія. Улаштування, проектування і розрахунки, взаємодія з рухомим складом [Текст] / Підручник для вищих навчальних за-кладів. Том 2. –К.: Ін прес, 2010. –456 с.
Правила розрахунків залізничної колії на міцність і стійкість [Текст] / Е. І. Даніленко, В. В. Рибкін. ЦП/0117 – К.:Транспорт України, 2005
Норми допустимих швидкостей руху рухомого складу по залізничних коліях Державної адміністрації залізничного транспорту України шириною 1520 мм [Текст] / В. В. Рибкін, А. М. Орловський, В. В. Циганенко, В. Є. Савлук // ЦП/0235: Затв. наказом Укрзалізниці від 14.12.2010 №778-Ц. – К., 2011. – 53 с.
Высокоскоростное пассажирское движение (на железных дорогах) / под ред. Н. В. Колодяжного. – М.: Транспорт, 1976. – 415 с.
Твердомед, В. М. Вплив поперечних та поздовжніх горизонтальних сил на роботу без підкладкової та підкладкової конструкції рейкової колії [Текст]: ав-тореф. дис. канд. техн. наук.: 05.22.06 / В. М. Твердомед. – Державний економіко-технол. ун-т. трансп. – К, 2010. – 21 с.
Правила визначення підвищення зов-нішньої рейки і встановлення допусти-мих швидкостей в кривих ділянках ко-лії / М. Б. Курган, А. М. Орловський, О. М. Патласов, В. В. Циганенко, Д. М. Курган: ЦП/0236: Затв. наказом Укрзалізниці від 14.12.2010 №778-Ц. – К., 2010. – 52 с.
Курган, М. Б. Перебудова кривих для впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів [Текст] / М. Б. Курган, М. А. Гусак,. Н. П. Хмелевська // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2012. № 40. – С. 90-97.
Данович, В. Д. Математическая модель взаимодействия пути и пассажирского вагона при движении по участкам произвольной кривизны [Текст] / В. Д. Данович, А. Г. Рейдемейстер, Н. В. Халипова // Транспорт: Сб. научн. тр. ДИИТа. – Д., 2001. – Вып. 8. – С. 124–138.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).