Розробка системи автоматичного контролю вільності перегону на ділянках напівавтоматичного блокування з використанням відеоспостереження
DOI:
https://doi.org/10.15802/ecsrt2014/57929Ключові слова:
напівавтоматичне блокування, відеоспостереження, сигнальний знак, хвостовий вагонАнотація
Мета. Дослідження та розробка методів і засобів автоматизації контролю прибуття поїзду в повному складі з використанням відеозображень останніх вагонів, що дозволить збільшити безпеку руху поїздів на ділянках з напівавтоматичним блокуванням. Методика. Для досліджень обрана множина зображень хвостових вагонів вантажних поїздів за різних погодних умов (сніг, туман), ракурсів, кольорів фонів вагонів тощо. В результаті апріорного аналізу зображень хвостових вагонів виявлено, що особливості функціонування запропонованої системи дозволяють спростити вимоги до розпізнавання сигнального знаку, за чутливістю до його розміру та розташування. Виконане дослідження виділення сигнального знаку за кольоровою ознакою виявило потребу в попередній обробці зображень за допомогою фільтру нижніх часто. Межі діапазону для виділення пікселів за кольором складають близько 25 % від середнього еталонного зразку кольору з червоного сигнального знаку. Результати. Запропоновано систему контролю вільності перегону з використанням відеозображень хвостового вагону (з двома та одним пристроєм відеоспостереження). Наукова новизна. Виявлено, що існує значна різниця між границями відхилення по кольору, при якому досить стійко виділяється шуканий знак, і відхиленням по кольору, при якому постерігається виділення областей, що значно виходять за межі знаку. Це дозволяє встановити границі за кольоровими складовими на рівні 25 % від середнього значення, що будуть однаковими для всіх аналізуємих зображень при різних погодних умовах, зафарбуванні вагонів тощо. Практична значимість. Використання системи контролю вільності перегону зменшить вплив людського фактору шляхом автоматичної фіксації вільності перегону. Поїзний диспетчер може дистанційно корегувати рішення про наявність знаку на хвостовому вагоні, шляхом суб’єктивного візуального аналізу зображень на терміналі автоматизованого робочого місця оператора.
Посилання
Звідна таблиця техоснащеності служби Ш. Міністерство інфраструктури України. Державна адміністрація залізничного транспорту. – 2014.
Котляренко, Н. Ф. Путевая блокировка и авторегулировка: учеб. для вузов [Текст] / Н. Ф. Котляренко, А. В. Шишляков, Ю. В. Соболев и др. – Москва: Транспорт, 1983. – 408 с.
Системы интервального регулирования движения поездов на перегонах [Текст]: учебное пособие / А. Б. Бойник. – Харьков: УкрГАЖТ, 2005. – 256 с.
Кириленко, А. Г. Счетчики осей в системах железнодорожной автоматики и телемеханіки [Текст]: учебное пособие / А. Г. Кириленко, А. В. Груша. – Хабаровск: Изд во ДВГУПС, 2003. – 398 с.
Інструкція з сигналізації на залізницях України. ЦШ 0001 [Текст]: Затв.: Наказ Мінтрансу та зв’язку України 23.06.08. № 747 / Мін во трансп. та зв’язку України. – К., 2009. – 82 с.
Рудаков, П. И. Обработка сигналов и изображений [Текст] / В. И. Сафонов, П. И. Рудаков. – Москва: ДИАЛОГ-МИФИ, 2004. – 420 с.
Лукьяница, А. А. Цифровая обработка видеоизображений [Текст] / А. А. Лукьяница, А. Г. Шишкин. – Москва: Ай-Эс-Эс Пресс, 2009. – 518 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).